Activities

Penyerahan Harta 10.05.09 and 11.05.09

10 mei 2009, Majlis penyerahan harta dari kampung ke kampung berlangsung selama dua hari berturut-turut, memandangkan beberapa orang penerima yang tidak ada di rumah, majlis ini tertunggak ke keesokan harinya di mana majlis ini di hadiri oleh beberapa Pegawai kanan yang bertugas.

YM Awang Md Khairul A.MYHM dengan hormatnya berangkat di iringi restu ayahbonda dan hidayah serta assistant menuju ke kampung-kampung yang di diami oleh anggota kumpulan DHask untuk menyerahkan kurnia dan saguhati atau GAJI kepada setiap mereka yang berhak menerima.

Penyerahan ini di saksikan oleh beberapa Pegawai kanan yang diberi kepercayaan dalam bidang pengiraan duit saku.YM Ahmad Luffy menyampaikan beberapa syarat sebelum menerima gaji atau harta ( supaya macam banyak bunyinya $$$ ) dan penerima wajiblah bersumpah supaya tidak mengira gaji itu di hadapan YM Awang Khairul A.MYHM sebelum beliau berangkat ke tempat seterusnya.

Penerima harta pertama Ak Reme yang dalam keadaan separuh sedar
Hari kedua berlangsung di Restoran Aneka Rasa yang mana kali ini di hadiri oleh orang-orang yang berhak menerima.

Wajah-wajah kesyukuran dan terima kasih kepada YM Awg Khairul







Selesai upacara penyerahan dan ramah mesra, berlangsung lah upacara memeriahkan lagi suasana. Durang semua pun party, makan-makan macam urang kaya. Ketawa-ketawa, mengacau orang sekeliling, annoying lah durang ani, sasak ku jadi wartawan durang ni, aku pun malas melayan ulah durang yang gila ni, tarus lah ku chow, tapi tepaksa jua ku post article ni takut ku boss ku marah sal makan gaji buta. Ujung-ujung aku plang kana interview oleh wartawan lain sal jadi gila sal kana berantikan keraja. Masa ni aku di hospital, sal kana charge gila leh boss ku, rupanya aku nda gila, boss ku yang gila sal tuduh aku gila, so boss ku lah yang kana charge gila leh doktor. Boss ku mental and ngamuk dapan meja doktor sal kana ucap gila, pastu.. Doktor tu pun mental cam urang gila lah jua sal meliat boss ku mengamuk tu, datang cia gila doktor tu. Doktor tu beteriak sekuat-kuat ati nya pakai high tone sampai nurse masuk lam bilik, pastu tekajut meliat doktor tu macam urang gila sal nda pernah seumur hidup nurse tu meliat doktor datang gila.Automatically, nurse tu pun dtg gila babi nya... last sekali pasal keadaan kucar kacir tu, tepaksa tah durang manggil dukun penghalau hantu tuk mengubati durang semua yang macam kana sampuk hantu. Tapi cadangan atu di canggah oleh segelintir masyarakat yang menganggap nya karut, so yang segelintir masyarakat ni pun sebulat suara bersetuju memanggil power ranger tuk menyelesaikan masalah ni.

Lalu aku pun berangkat membawa diri meninggalkan durang semua, tapi tepaksa jua ku post cerita ani, takut ku boss ku marah lagi sal nada ceritakan di post.

Last sekali, aku melitasi aneka rasa, ada masih durang ne betumpukan di sana ah.. dengan mua happy durang lagi...


Category:  
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

HIT COUNTER